torstai 3. huhtikuuta 2014

Vapaata riistaa (by SuperSizeMe)

Pari kuukautta on vierähtänyt etten ole postannut mitään. Moni on tätä ehkä ihmetellyt, toiset eivät ole edes huomanneet.

Nyt oli kuitenkin pakko istua koneen ääreen kun luin Aamulehti.fi:stä tekstin "Puheenaihe: Läskit ovat vapaata riistaa".

Jotenkin tuo teksti pysäytti ja laittoi ajattelemaan. En ole koskaan ajatellut olevani tyhmä, laiska tai saamaton. Minulla ei myöskään ole mitään suuria traumoja elämässäni mikä olisi aiheuttanut sairaalloisen lihavuuteni. Minä nyt vain olen luhava. Ja syy on varmasti se, että ruoka on niin hyvää ja liikunnan korvaan helposti muulla mukavalla tekemisellä.

Ei siihen paljon muita syitä tarvita.

Erittäin hyvin kirjoitettu teksti, suosittelen tutustumaan.

Ai niin ja sitten se toinen asia. Ehkä on aika tulla täällä blogissa ulos kaapista: olen raskaana. Näin ollen päätin lopettaa Atkinsin ja myös laihduttamisen. Ja siksi myös blogi jäi. Nyt ensimmäinen kolmannes on jo turvallisesti takana, mutta edelleen jännittää pysyykö "Papu" mukana menossa loppuun saakka.

Tätä tekstiä kirjoittaessa olen juuri lähdössä neuvolaan / lääkäriin. Hieman jännittää kun paino on tippunut nyt ensimmäisestä neuvolakäynnistä melkein kilon... Toivottavasti vauvalla kaikki silti hyvin.

Niin ja siis paino on tippunut laihduttamatta! Olen syönyt terveellisesti mutta mielestäni ihan reilusti. Ja en ole myöskään karttanut herkkuja. Miksi tällaista mystistä painon putoamista ei tapahdu "normaalissa" elämässä?! En myöskään ole voinut kertaakaan pahoin, mikä selittäisi tätä ilmiötä.

Vaikka nyt painon putoaminen hieman huolestuttaa "lohduttaudun" sillä, että kohta olen niin valtava etten saa itse kengännauhoja kiinni.

Olin ymmärtänyt, että raskauden ensimmäisen 12 viikon aikana painon putoaminen on normaalia, mutta sitten sen pitäisi taas alkaa nousta. Nyt olen viikolla 14 ja tosiaan nyt paino onkin alkanut laskea kun ensimmäiset viikot se pysyi ihan paikallaan. Mutta tuskinpa syytä huoleen, voi olla jopa vauvalle parempi jos paino ei juurikaan nouse koko raskauden aikana.

Jatkossa saatte siis todennäköisesti minun välilehdelläni seurata vain painon nousua, mutta toivottavasti syksyllä synnytyksen jälkeen taas myös sitä tavoiteltua pudotusta.

7 kommenttia:

  1. Minulla paino tippuu mystisesti ja en ole raskaana;)

    Onnea loppuodotukseen koko perheelle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suuret kiitokset!

      Ja toivotaan, että mystinen pudotus jatkuu täälläkin taas syksyllä.

      -Super Size Me-

      Poista
  2. Minullakaan silloin 24 vuotta sitten ei paino noussut raskausaikana oikeastaan ollenkaan. Ja synnärille jäi 10kg.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kun kuulostaakin hyvältä :) Toivotaan, että minulle kävisi samalla lailla!

      Poista
  3. Minä kävin lukemassa tuon artikkelin ja HETI tuli paljon mielipiteitä mieleen. Harmi, kun en jaksa alkaa niitä kirjotella :D Mut hyvä kirjoitus :) Niinkuin tämä sinun postauskin :)

    Ja ihana, kun tulit kaapista ulos täälläkin! Hirveästi onnea myös näin "kaiken kansan edessä" tulevasta perheenlisäyksestä <3

    MadaG

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MadaG :) Mulle tuli heti tuosta lyhenteestä mieleen jokin tarotennustaja :D

      Poista
    2. Hah :D Itse ajattelin sen jotenkin viittaavan enemmän rap-artistiin, niinkuin Pikku-G versus Mada-G :P En tiedä kyllä onko yhtään parempi mielikuva :D XD

      Poista