tiistai 5. marraskuuta 2013

Pieniä suuria voittoja (by SuperSizeMe)

Teen toimistotyötä. Työhöni kuuluu myös päivittäin erilaisia palavereita sekä vähintään yksi matkapäivä viikossa. Joskus useampi. Nämä päivät ovat niitä vaikeimpia laihduttamisen kannalta. Aina olisi jotain palaverissa tarjolla ja syödäkin pitäisi reissussa, mutta kuinka saisi tehtyä oikeita valintoja kun muut mättävät nälissään erilaisia pastoja, lasagnea, pizzaa, pullaa tai muuta herkullista suusta sisään?

Toistaiseksi on mennyt hyvin ja pidänkin näitä pieninä suurina voittoina. Kun palaverissa tarjotaan herkkuja, olen yksinkertaisesti kieltäytynyt kaikesta muusta paitsi kahvista. Lounaalla minulla on eväät mukana, mutta reissupäivinä ei juuri viehätä tonnikalapurkin raahaaminen mukana. Voipi olla, että esimerkiksi junassakin kanssamatkustajat voisivat hieman ihmetellä kun kaivan tonnikalapurkin ja haarukan käsilaukusta. Katu-uskottavuus voisi ehkä parantua..?

Reissupäivinä olen toistaiseksi pysynyt lounaalla tiukkana ja ottanut sitten salaatin. Salaatissakin on tosin se huono puoli, että toisinaan niistä joutuu nyppimään kaiken maailman aprikoosipersikkamansikkahedelmämarjoja pois. Vielä toistaiseksi kun koitan pitää hiilihydraatit minimissä.

Mutta mikäpä se onkaan ollut minun pelastukseni? 

Tähän löytyy kaksi vastausta

1. Vähähiilihydraattiset proteiinipatukat: 
Ei varmastikaan ole hyväksi syödä proteiinipatukoita jatkuvalla syötöllä, mutta olen kyllä todella kiitollinen niiden keksijälle. Patukka on niin näppärä heittää käsilaukkuun ja helpottaa myös makeanhimoa. HUOM! Olkaa tarkkana mitä patukoita syötte ja lukekaa aina ravintosisällöstä nettohiilareiden määrä. Sokerialkoholeja ei siis lasketa, koska nämä eivät imeydy. Itse olen suosinut LowCarb-patukoita, mutta niissäkin on suuria eroja sisällön välillä. Esimerkiksi minttusuklaa-patukassa on vain 1 g nettohiilareita.

2. Äidin keksimä "Atkins-näkkileipä":
Jep - minä syön leipää! Ja leipää on myös helppo ottaa evääksi. Tähän leipään tulee kananmunaa, pellavansiemeniä ja seesaminsiemeniä sekä ripaus suolaa ja psylliumia. Kaiken hyvän lisäksi sen voi valmistaa 4 minuutissa mikrossa. Aivan loistava keksintö. Jos herättää kiinnostusta, voin laittaa reseptin kuvien kera kaikille nähtäväksi.

Pieniä suuria voittoja on siis tullut ja niihin ollut "apuvälineitä". Toivottavasti näistä vinkeistä on muillekin apua.

2 kommenttia:

  1. Hei! Mua ainakin kiinnostaa toi näkkäri! Eli toivon postausta siitä :)

    VastaaPoista
  2. Mulla on viikonloppuna taas leivontapäivä niin nappaan parit kuvat ja laitan reseptin tulemaan.

    VastaaPoista