maanantai 30. joulukuuta 2013

Oodi Omnivorelle (by SuperSizeMe)

Istuimme joulusaunassa Omnivoren kanssa. Hän ei kuulemma keksi itsestään 12 asiaa joista pitää tai on ylpeä. Siispä keikautimme haasteen nyt niin, että minä kirjoitan armaasta aviomiehestäni 12 asiaa ja hän sitten toivottavasti kirjoittaa 12 asiaa minusta.

Eli mitkä asiat tai ominaisuudet Omnivoressa viehättää, mistä olen ylpeä hänessä jne. Tässä listaa (Huom. nämä eivät ole paremmuusjärjestyksessä.)

1. Fiksuus, älykkyys, tiedonjano
Omnivoren voi nähdä elinympäristössään usein lukemassa/kuuntelemassa kirjaa, selailemassa internetin ihmeellistä maailmaa tai katsomassa historia-dokumentteja.

2. Pitkäjänteisyys
Omnivore on tunnetusti pitkäjänteistä tyyppiä. Tästä kertoo jo esimerkiksi voimailuharrastus joka on jatkunut nuoruudesta tähän päivään saakka. Ja loppua ei näy.

3. Kätevyys
Meille on ilmestynyt pihaan muurattu nuotiopaikka, muurattu roskakatos, valtava noin 50 neliön terassi ja paljon paljon muuta näiden muutaman hassun vuoden aikana jotka olemme omakotitalossa asuneet.

4. Jalat maassa
Tämä on tärkeä asia. En voisi elää ihmisen kanssa, joka lentelisi pilvilinnoissa.

5. Voima
Niin henkinen kuin fyysinenkin. Ja onhan se mukava tietää, että oma mies jaksaisi tarvittaessa kantaa tälläisen vähän rehevämmänkin lyylin.

6. Huumorintaju
Omnivorella riittää huumorintajua, eikä hän hermostu minun piikkittelystä. Minun huumornitajuni kun perustuu 100-prosenttisesti vittuilulle ja valittamiselle.

7. Ahkeruus
Tässä on hyötyä myös kohdasta 3. Jos nimittäin tuo kohta 3 ei olisi hanskassa, voisi tästä olla jopa haittaa... Mutta vakavasti puhuen, tämä näkyy myös kotitöiden jakautumisessa tasaisesti. Toisinaan vaakakuppi jopa kallistuu enemmin Omnivoren kuin allekirjoittaneen suuntaan.

8. Avoimuus
Olen itse todella avoin ihminen ja minun kanssani ei sulkeutuneemmat tule juttuun. Ymmärrän kyllä, että kaikkia ei kiinnosta likaisimmat yksityiskohdat kaikista elämänalueistamme, mutta ilman reipasta avoimuutta Omnivore olisi jo ajat sitten hermostunut kun kertiolen "hauskoja" sattumuksia esimerkiksi makuuhuoneen puolelta ystävillemme. Tässä myös tuo huumorintaju on kultaa kalliimpaa.

9. Rauhallisuus
Aah... Mitäpä tähän kommentoisi. Jopa Omnivoren ääni on niin rauhallinen, että kaikki tuttavien ja sukulaisten lapsetkin pitävät enemmän Omnivoresta kuin minusta.

10. Kokkaustaidot
Ihan ensimmäinen ateria, jonka Omnivore on minulle valmistanut ei mennyt ihan putkeen. Ruoka oli niin tulista ettei sitä voinut syödä. Sen jälkeen ruoat on kuitenkin olleet enemmän kuin syötäviä. Ja onhan se aika mahtavaa kun kotona odottaa valmis ruoka työpäivän jälkeen. KIITOS!

11. Rehellisyys
Ehkä joskus liiankin rehellinen, mutta arvostan kyllä.

12. Absolutismi
Olen nähnyt lapsuudessani tarpeeksi alkoholismia, joten tämä on virkistävä ominaisuus ihmisessä. Ja silti Omnivore ei ole koskaan tuominnut minun alkoholinkäyttöäni. Mutta enpä minä kovin usein alkoholia käytäkään.

Ja loppuun pari bonuskohtaa todistaakseni, että näitä ihailtavia ominaisuuksia kyllä riittää:

13. Peruspositiivisuus
Kun itse olen joko peruspessimisti tai inhorealisti, on hyvä, että toinen vähän tasapainottaa peruspositiivisuudellaan, eikä anna minun vaipua epätoivoon liian helposti. Ja positiivisuutta on juuri sopivasti. Yltiöpositiivinen ihminen saisi minut varmasti raivon partaalle pitkässä juoksussa.

14. Kirjoitustaito
Tämä oli se asia johon alunperin Omnivoressa ihastuin. silloin kun emme vielä seurustelleet vaan olimme vain kavereita, kirjoittelimme paljon.

15. Ulkonäkö
Niin. Mitäpä tähän sanoisi? Mies minun makuuni!

1 kommentti:

  1. Tässähän vallan punastuu... On aina mukava kuulla positiivista palautetta, raks!

    VastaaPoista